Besök hos BM

Jag hade ju tid hos barnmorskan igår och det gick väl bra. Dock så ska jag nu börja med hjärntabletter varannan dag då mitt blodvärde sjunkit från 137 till 122 på en månad. Det blir nästa gång som jag ska göra glukosbelastningen, längtar tills det är gjort haha.

Hjärtslag <3 : 152
Sf-mått: 29

Mitt sf-mått var tydligen för stort, så hon har skickat en remiss så att jag ska fara på ultraljud. Jag ska ju även fara på ultraljud i v.32 så det blir 3 ultraljud denna gången med. Man tackar och bockar ;)

Hon sa dock att måttet kan bli högre med andra barnet och med Agnes gick mitt mått på toppen av kurvan, det är då nu ovanför kurvan. Hon sa även att eftersom jag väger mer denna gång så kan mitt mått vara högre pga av det. Nåja vi ser väl vad dom säger på spec.mödra.

Det var iallafall riktigt kul att höra dom små hjärtljuden igen, finns det något härligare? :) Tror att lillbäsen blev lite irri medan hon letade efter hjärtat, började korva runt där inne en massa hehe.

Kram Kram
Mini | |
#1 - - Stina:

Hjärtljuden låter minsann som en till liten tjej! :) har ni kollat könet på bebis?

#2 - - EmmaKP:

Sv: Nej vi har inte kollat könet men det var riiiiktigt nära att vi gjorde det :P Vi var så rackarns nyfikna! :)

#3 - - Vickan - mamma till Axel och med en liten i magen:

Men shit! Du har ju för tusan samma mått som mig! :P Vad mysigt med ett till ultraljud. Vem vet, de kanske se missat en bebis haha ;) kram

Upp